۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

پس از درگذشت علیرضا سلیمانی؛

لالوویچ: با جامعه کشتی همدردی می‌کنم/ بومگارتنر: سلیمانی قهرمانی بزرگ بود

لالوویچ: با جامعه کشتی همدردی می‌کنم/ بومگارتنر: سلیمانی قهرمانی بزرگ بود

سایت فدراسیون جهانی کشتی خبر نخست خود را درحالی به درگذشت علیرضا سلیمانی پهلوان باشی کشتی ایران اختصاص داد که رئیس فیلا به خاطر درگذشت این قهرمان ملی، با جامعه کشتی ایران، خانواده و دوستان سلیمانی ابراز همدردی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در این خبرآمده است: علیرضا سلیمانی تنها ایرانی دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد جهان روز گذشته و پس از تحمل مدتها بیماری در سن 58 سالگی بر اثر سکته قبلی درگذشت.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه سلیمانی دارنده چند بازوبند پهلوانی بود، آمده است: مبارزه وی با بوریس بومگارتنر آمریکایی در دیدار فینال رقابتهای جهانی 1989 مارتینی، در یک موقعیت خاص سیاسی انجام شد و موفقیت وی باعث خوشحالی مردم شد.

همچنین بوریس بومگارتنر با اشاره به اینکه از شنیدن خبر درگذشت علیرضا سلیمانی غمگین شده، اظهار کرد: او یک رقیب سرسخت و یک قهرمان بزرگ بود. من می‌دانم سلیمانی در ایران محبوب بود و تسلیت خود را به تمامی جامعه کشتی ایران به دلیل فوت سلیمانی ابراز می‌دارم.

ننادلالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی نیز درباره درگذشت علیرضا سلیمانی گفت: من نیز با شنیدن خبر غمگین کننده درگذشت قهرمان تاریخی ایران، تسلیت خود را اعلام می‌کنم و از طرف فیلا و جامعه بزرگ کشتی دنیا، با جامعه کشتی ایران، خانواده و دوستان سلیمانی ابراز همدردی می‌کنم.

فیلا همچنین از قول رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی نوشته است:" سلیمانی یک قهرمان بزرگ و همچنین یک پهلوان نمونه بود. خانواده کشتی ایران هرگز افتخارات و دستاوردهای او برای کشورش را فراموش نخواهد کرد. ضمن اینکه هیچگاه چهره مهربان و خندان او از یادها نمی‌رود."
 

کد خبر 2296880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha